Podczas tegorocznych Dni Mszany Dolnej odbył się II Zlot Zabytkowych Samochodów. Zlot rozpoczął się rano na placu targowym. 40 zarejestrowanych załóg zjechało się w to miejsce, aby odebrać numery startowe oraz drobne upominki ufundowane przez Urząd Miasta Mszana Dolna, sponsorów oraz organizatorów Zlotu. Uczestnicy dostali również plan całego Zlotu ze szczegółowymi wytycznymi trasy, tzw. Itinener .O godzinie 11 rozpoczęło się wypuszczanie załóg na trasę Zlotu , co minutę, zaczynając od nr 1. Numery startowe przydzielane były wg lat produkcji samochodu – od najstarszego do najmłodszego. Pierwszym przystankiem dla uczestników była Kasina Ski. Dzięki uprzejmości i współpracy z właścicielami i pracownikami ośrodka, załogi miały zapewniony 1,5h przystanek w tym miejscu z atrakcjami, jednak najpierw każda załoga musiała odbyć dwie próby sprawnościowe. Pierwszą z nich była próba poprzeczek. Dwie poprzeczki umocowane na drewnianej podstawie (gdzie jedna była wysunięta bliżej auta) – kierowca nie zatrzymując się, musiał dojechać samochodem do poprzeczek tak, aby jedna spadła, a druga została nienaruszona w pozycji pionowej. Była to bardzo trudna konkurencja, lecz wbrew pozorom bardzo dużo zawodników poradziło sobie z tym zadaniem bezproblemowo. Kolejna próba polegała na dojechaniu przednim zderzakiem do 20l beczki oleju firmy RAVENOL na odległość 50cm(+/- 10cm). Trzy załogi wykonały to zadanie perfekcyjnie. Po ciężkich zmaganiach na uczestników czekała miła niespodzianka. Kolejka krzesełkowa wywiozła wszystkich uczestników na szczyt stoku narciarskiego, gdzie znajduje się Muzeum Motorowerów. Można tam było podziwiać przepiękne egzemplarze zabytkowych jednośladów. Po mile spędzonym czasie w Kasina Ski , załogi musiały wrócić na trasę rajdu. Uczestnicy wg map mieli do przejechania malowniczą trasę wokół góry Lubogoszcz. Po drodze musieli również zwracać uwagę na miejscowości przez które prowadziła cała trasa, liczyć ile razy przekraczali rzekę Mszankę oraz wiedzieć jaki ptak znajduje się w logo Kasina Ski. Jak się później okazało, pytania te przysporzyły sporo problemów i jednak nie wszystkim udało się udzielić poprawnych odpowiedzi. Być może było to spowodowane nagłym załamaniem pogody. Wiele załóg musiało odczekać przez chwile w różnych miejscach z powodu ulewy, a także gradu, jednak około godziny 14 udało się prawie wszystkim dojechać na stadion sportowy w Mszanie Dolnej, gdzie według dalszego programu miała odbyć się prezentacja wszystkich uczestników rajdu oraz ich bardzo cennych klasyków, ale pogoda po raz kolejny pokrzyżowała plany. Przekrój aut rozpoczynał się od 1926 roku do najmłodszego klasyka z 1987roku. Również wiek pasjonatów był bardzo zróżnicowany. Najmłodsza uczestniczka Marysia miała niecałe 4 latka(był to jej już drugi rajd). Marysia posiada replikę samochodu marki Mercedes W188 300S Roadster z lat 1951-1955. Rok temu na Dniach Mszany prowadziła całą kolumnę klasyków na stadion sportowy i tym oto sposobem stała się „maskotką”mszańskich zlotów. Następnie w strugach deszczu, komisja składająca się z włodarzy miasta, pasjonatów motoryzacji oraz organizatorów, musiała wybrać najpiękniejsze samochody wg IV konkurencji. Nie było to wcale łatwe zadanie, ponieważ każdy pojazd zasługiwał na wyróżnienie, jednak wybrać trzeba było najlepszych z najlepszych i tak: W konkurencji ELEGANCJI wyróżnienie otrzymali: Miejsce I – Ryszard Gargul (American Bantam Roadster 60) z 1938 roku Miejsce II – Łukasz Hegerle (Jaguar Etype) z 1972 roku Miejsce III – Oskar Hudyga (Porsche Cabrio turbo seria G 930) z 1987 roku W klasyfikacji generalnej: Miejsce I – Marian Stoch (Aston Martin) z 1937 roku Miejsce II – Tadeusz Kozioł (Mercedes 190 SL) z 1961 roku Miejsce III – Janusz Sebzda (Mercedes W108) z 1969 roku Wyróżnienie stacji narciarskiej Kasina Ski: Miejsce I – Jacek Zając (Mercedes 170V – W136) z 1936 roku Miejsce II – Wojciech Groń (DKW F 1) z 1931 roku Wyróżnienie firmy olejowej RAVENOL: Miejsce I – Paweł Łopatka (Triumph Spitfire 1500) z 1978 roku Miejsce II – Mateusz Karklissiyski (Buick Elektra 225) z 1960 roku Miejsce III – Radosław Wołek (Henkel Trojan 200 cm3) z 1949 roku Również każdy uczestnik rajdu otrzymał pamiątkowy puchar ufundowany przez Urząd Miasta Mszana Dolna. Pomimo niesprzyjającej aury atmosfera była gorąca. Niestety nie da się opisać słowami „klimatu”całej imprezy, dlatego już dziś zapraszamy wszystkich serdecznie na kolejny już III Zlot Samochodów Zabytkowych, który stał się stałym punktem obchodów Dni Mszany Dolnej. Serdecznie dziękujemy za współpracę i możliwość zorganizowania takiego pomysłu: Pani Burmistrz Annie Pękale, Panu Dyrektorowi MOK Piotrowi Armatysowi, pracownikom Urzędu Miasta oraz MOK, właścicielom i pracownikom Kasina Ski, firmie olejowej RAVENOL oraz braciom Janowi i Marianowi Sentyrz wraz z rodzinami, którzy byli pomysłodawcami i jednocześnie komandorami tego rajdu. Szerokiej drogi i do zobaczenie za rok.